Tower City Rapid Station Cleveland, Ohio

Yayın TarihiOcak-Şubat, 2018 Yazdır

Elise King, KONE tarafından sunulmuştur

KONE, 1980’lerin yürüyen merdivenlerine hedeflenen yaklaşım ve tam iletişimle hız sağlamıştır.

Her gün yaklaşık 30.000 insan Cleveland’da bulunan Tower City Rapid Station’a koşuşturmaktadır. İstasyon, oteller, mağazalar, restoranlar, ofisler ve hatta tarihi Terminal Tower da şehrin kalbindeki Tower City Center’de bulunmaktadır ve bunların hepsi transit istasyonunun üzerindedir. Tüm demiryolu hatları ve bölgeye hizmet veren bazı otobüs güzergahları bu istasyonda birleşmektedir ve verimli insan akışı bu yoğun aktarma merkezi için kritiktir.

İstasyonun 1980’lerde monte edilen dört adet yürüyen merdiveni artık görevini yapamadığında, Büyük Cleveland Bölge Transit Otoritesi (RTA) modernizasyon seçenekleri için yürüyen merdiven servis sağlayıcısı olan KONE’ye başvurdu.

KONE, EcoMod™ yürüyen merdiven modernizasyon çözümünü teklif etti. Bu çözüm, istasyona, orijinal birimlerden çok daha dayanıklı olan, ilave güvenlik özellikleriyle standarda uygun ve makasın çıkarılmasıyla büyük çapta kesinti olmaksızın verimli bir şekilde monte edilebilecek tamamen yeni bir yürüyen merdiven teknolojisi sağlayacaktı.

Zorlukların Üstesinden Gelinmesi

Orijinal yürüyen merdivenler, ticari nitelikliydi, yüksek katlı bronz parmaklılara sahipti ve mevcut bazı güvenlik standartlarından önce monte edilmişti. Sürekli problemler ve kapanma nedeniyle birimlerin tamamen farklı teknolojiyle değiştirilmesi gerektiği açıktı.

Günlük transit düzeyinde aktiviteyi karşılamak için birimlerin dayanıklılığının yükseltilmesi zorunluydu. Transit yürüyen merdiven standartlarına yüzde100’e yakın oranda uyumluluk sağlayacak duruma getirmek için-yükseltilmiş basamak yükleme dahil- önemli oranda -performans düzeyi yükseltmesi- gerekliydi. Ancak, alan kısıtlamaları, erişim problemleri ve mevcut tesisin devam eden kullanımı nedeniyle - iskelet dahil - tüm birimlerin tamamen değiştirilmesi imkansızdı. Sonuç olarak, modern bir yaklaşımla mevcut kiriş/bina ara yüzünün elde tutulması, ilerlemek için uygulanabilir tek yoldu.

EcoMod çözümünün esnekliği sayesinde KONE takımı iskeleti ortadan kaldırmadan yürüyen merdivenleri sorunsuz ve verimli bir şekilde üst seviyeye yükseltebildi. Eski birimler, dayanıklı ve transit nitelikli birimlere yükseltildi ve standart ile gerekli olan tüm modern güvenlik cihazı özellikleriyle donatıldı.

İki yüksek birim, yüksek katlı sağlam parmaklıktan cam parmaklıklı yürüyen merdivene dönüştürüldü. Bu birimlerin içinde tüm istasyonun mimari odak noktası ve görsel iyileşmesi etkileyiciydi.

Takım, aynı zamanda iki kritik bitiş tarihi ve sıkışık programla baş etmek zorundaydı. Yürüyen merdivenlerin ilk çifti Ulusal Cumhuriyetçi Kongresi’nden (Republican National Convention) önce ve diğer çift de St. Patrick Günü’ne kadar modernize edilecekti; yani iki oldukça yoğun günden önce modernizasyonlar tamamlanacaktı. Günlük ortalama 30.000 olan yolcu sayısı çok büyük bir artışla o yıl St. Patrick Günü’nde yaklaşık 100.000’ü gördü.

KONE takımı, aynı zamanda istasyon boyunca zaman zaman öngörülemez olabilen değişken trafiğin etrafındaki birimleri de modernize etmek zorundaydı. Örneğin, Haziran ayındaki ana şampiyonluk spor oyunları sadece beş saat içinde yaklaşık 250.000 yolcuyu istasyona getirdi. Ekipler tüm enerjisini işine vermek ve projenin, artan trafik akışını kesintiye uğratmamasını sağlamak için montaj planlarını ayarlamaya hazır olmak zorundaydı.

Bu zorluklara rağmen, KONE her iki yürüyen merdiven çiftini de zamanında teslim ederek ve yeni birimler yapılan işin hemen sonrasında yüksek trafiği idare edebilmiştir. Proje ile ilgili olarak Cleveland RTA Proje Yöneticisi Steve Hershman açıklmasında:

“Bunun, inanılmaz ve iyi tasarlanmış bir tertibat olduğu konusunda şüphe yoktur. Yeni yürüyen merdivenlerle ilgili olarak RTA, Tower City ve yolculardan olumlu geri bildirimler aldık. Düzenli olarak KONE ile çalışan birisi olarak gerçekten de işini iyi bilen ve sorunlarla nasıl ilgilenileceğini bilen böylesine adanmış ve odaklanmış profesyonel grubunu daha önce hiç görmedim. Çok dar ve sınırlı bir alanda çalışmak çok sıkışık bir programda ne yaptığını bilen iyi bir ekip gerektirir” dedi.

İletişime Benzersiz bir Yaklaşım

Montaj işlemi sırasında RTA ve KONE kesintiyi azaltmak, trafik akışını sağlamak ve yolcuları mutlu etmek için benzersiz bir yaklaşımı da benimsedi. RTA, stratejik olarak yolcular için talimatlarla barikat kurmak amacıyla barikatlar için vinil sargı tasarımı yapması için bir yerel sanatçı görevlendirdi.

KONE de aynı zamanda inşaat alanının hemen dışında bulunan müşteri yardım masasında RTA takım üyeleri ile birlikte çalıştı ve böylece trafiğinin verimli bir şekilde yönlendirilmesine yardımcı olabildiler.

Montaj işlemi boyunca planda ayarlamalar yapmak için RTA ve KONE personeli arasında haftalık proje yönetim toplantıları yapıldı. Hershman, “KONE personeli inanılmaz” şeklinde konuştu. “İhtiyaç duyduğumuz bilgi vb. açıdan iğneden ipliğe RTA’nın ihtiyaçlarına hemen cevap verdiler”.

Sonuç

Tower City Rapid Station’da yürüyen merdivenlerdeki tekrar eden sorunlar ve kapanmalardan sonra RTA, Cleveland’da ana kamu etkinliklerinden önce birimleri modernize ettirmek için uygun zamana sahipti. Zaman kısıtlamaları ve orijinal yürüyen merdiven iskeletinin tamamen kaldırılamaması ile yüz yüze gelen RTA, EcoMod kullanılarak yürüyen merdivenleri modernize etmesi için KONE’ye başvurdu. KONE, sıkışık teslim zamanını karşılayabildi ve yolcuların varış noktalarına verimli bir şekilde ulaşabilmelerine yardımcı olmak için çok daha dayanıklı yürüyen merdivenleri istasyona sağlayabildi.

Künye

Proje Sahibi: Büyük Cleveland Bölge Transit Otoritesi (RTA)

Cleveland RTA proje yöneticisi: Steve Hershman

KONE satış müdürü: Nick Mohler

KONE proje yöneticisi: Dan Powers

KONE montaj takımı: Matt Hardin, çırak; Chris Cipro, çırak; Jeff Lindell, ustabaşı; ve Brendan Hyland, tamirci