Taipa Evleri - Müzesi Yaya Sistemi Macao, Cin

Yayın TarihiOcak-Şubat, 2018 Yazdır

Suzhou Rhine Lift Manufacture Co., Ltd.’den Jiang Liming tarafından gönderilmiştir.

Önemli kültürel/tarihi kompleks sakinlerinin yaşam kalitesi geliştirildi.

Taipa Evleri-Müzesi, Makao’nun Taipa adasında bulunan bir turistik cazibe odağıdır. Müze kompleksi, orijinalde Portekiz sömürgesi döneminde üst düzey Makao yetkililerinin konutları olan beş evden oluşmaktadır. 1921 yılında inşa edilmiş ve 1992 yılında Müze Evler kompleksine dönüştürülmüştür. Hükümet, 1999 yılında halka açılan çok kültürlü bir dinlence alanı oluşturmuş ve Portekizce konuşulan ülkelerin kültürlerini ve uluslararası kültürel alışverişi sergilemek için bir platform inşa etmiştir. Önemli tarihi ve kültürel Makao mimarisini güçlendirmek için Taipa Evleri-Müzesi’nin çevresi, binaların özgün karakterlerini korumak amacıyla optimize edilmiştir.

Taipa Evleri-Müzesi Çok Kültürlü Dinlence Alanı, Makao’nun Sekiz Turistik Cazibe Merkezlerinden biridir ve Müze Evlerini, Notre Dame Scarlett Kilisesini, Taipa Kütüphanesini, Taipa Belediye Sarayını ve Çapraz Bahçeyi kapsamaktadır. Müzenin önünde, insanların kara yüzlü kaşık balıklarını, akbalıkçılları, gri balıkçılları, iskele kuşlarını, Çin ördeklerini ve daha fazlasını görebileceği bir mangrov sulak alanı bulunmaktadır.

Makao hükümeti, etraftaki sakinlerin yaşam kalitesini iyileştirmek için 2014’ün Eylül ayında daha iyi bir dinlence ve egzersiz tesisini inşa etme planlarına başlamıştır. “Lakeside Bahçesinden Müze Evlerine kadar Taipa Yaya Sistemi”, Lakeside Yalısı üst geçidinden başlayarak Father Situ Zexiong Yolu üzerinden, insanların Ka Lok Bailey Yolu’na eğimli bir asansörle gidebilecekleri Tai Tam Dağı Gözlemevi’ne gitmektedir. İnsanlar, Ka Lok Bailey Yolu’ndan Recovery Caddesi’ne, ardından da Müze Evlerine, Taipa Tarihi Bölgesi’ne ve St. Lazarus’un oyu’na gidebilmektedirler.

İnsanların Tai Tam Dağı Gözlemevi’nden Ka Lok Bailey Yolu’na yamaç boyunca ulaştırılması en büyük sorunlardan birisidir. Makao hükümeti, bu sorunu eğimli asansörle çözmesi için Suzhou Ren Lift Manufacture Co., Ltd.’ye başvurmuştur. Talebi almasının ardından Ren ekibi, durumu araştırmak için sahaya gitmiştir. Daha sonra tatmin edici bir yamaç ulaşım planı yaptık. Teknolojimiz, üretimimiz, kalite kontrol bölümümüz, mühendisliğimiz ve diğer departmanlarımızın ortak çabasıyla birlikte, 6 Ekim 2016’ tarihinde denetimden geçen projeyi bitirdik.

Kurulum

Şantiye, çok küçük ve yoğun trafik alanı içerisinde yer aldığı için ve asansör parçaları (özellikle H-şekilli kılavuz raylar) ağır ve de hacimli malzemelerden meydana geldiğinden dolayı lojistik ve kurulum en büyük zorluklar idi. Ayrıca bu işlemin yol üzerindeki trafiği etkilemediğinden de emin olmamız gerekiyordu.

H-şekilli kılavuz rayları konumlandırmak ve onları montajlamak için eğimin en üstünde ve sonunda ayrı ayrı iki adet çıkrık yerleştirilmiştir. Geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında bu durum, kurulum için gereken zamanı büyük ölçüde kısaltmış ve iş verimliliğini bariz bir şekilde artırmıştır. Bu durum, aynı zamanda ana yoldaki trafik üzerindeki etkiyi mümkün olan en yüksek dereceye kadar azaltmıştır.

Teknoloji ve Tasarım

Asansör, istenmeyen kabin hareketi korumasının (UCMP) yürütücü bileşeni olarak, tahrik makinesi frenlemeyle karşılaştırıldığında daha güvenli olan bir halat tutucu kullanmaktadır. Asansör İmalatı ve Kurulumu için Güvenlik şartnamesi GB 7588-2003’ün ulusal “No.1 Modifikasyon Listesi” 9.11.1 uyarınca, kabinin istenmeyen hareketinin korunması, halat, zincir, tahrik kasnağı, makaralı ve zincirli çarkın asılmasındaki hatayı kapsamamaktadır. Ayrıca, tahrik makarasının arızalanması, çekiş gücünün ani kaybını da kapsamaktadır. Bu nedenle, çekiş kuvveti aniden ortadan kaybolduğunda, yolcuların kabin kapısından geçmesinde hala bir risk bulunmaktadır. Halat tutucuyu kullanarak sensor, çekme kuvvetinin kaybolması durumunda kabinin hareketini algılamakta ve daha sonra kabinin güvenli şekilde durmasını sağlayabilen ve kabin kapısından geçen yolcuların emniyetini sağlayabilen çelik halatını tutacak şekilde aracı tetikleyecektir.

Rayların yüzeyleri ve ek yerleri frezelenmiştir ve bu da onları asansör çalışması daha akıcı olabilsin diye daha pürüzsüz hale getirmektedir. İşlenmiş raylar aynı zamanda yüksek derecede enerji tasarrufu sağlamaktadır.

Kabinin tasarımı basit ve modern bir tarzı benimsemektedir. Kabin, 304 ince çizgili paslanmaz çelikten imal edilmiştir. Yüzey, korozyon önleyici işlem olarak flor ve karbon ile kaplanmıştır ve bu ona parlak bir doku vermektedir. Dört yuvarlak köşe kabinin yumuşak ve rahatlatıcı olmasını sağlamaktadır. Yuvarlak köşeler, üretim maliyetini büyük ölçüde azaltan ve teknolojik ilerlemeyi temsil eden sabit bükülme yoluyla imal edilmektedir. Kabin parçalarının kesin bir şekilde bağlanmasını sağlamak ve tasarım gerekliliklerini karşılamak için kabinin, montaj sırasında iş sahası koşullarına uygun olarak sürekli ayarlanması gerekmekte idi. Bunu, nihayet mükemmel bir şekilde gerçekleştirdik.

Alt Taşıyıcı Yapı

Eğimleri 45°’den fazla bir açıya sahip olan eğimli asansörlerde sırt arkalığı çerçeve yapısı, alt taşıyıcı yapısından daha fazla kullanılmaktadır. Fakat sonra gelen daha basit bir yapıya sahiptir ve yolcular 360 derecelik bir görüş açısını sahip olabilmektedirler. Alt taşıyıcı yapısını gerçekleştirmek için ağırlık merkezi, kabinin arka tarafına yakın olacak şekilde tasarlanmıştır. Aksi halde kabin, kolayca öne doğru eğilebilirdi ve bu da tüm asansörün çalışmasını engellerdi. Asansörün daha istikrarlı bir şekilde çalışmasına imkân vermek için ağırlık merkezini geriye doğru taşıyacak şekilde tabanı güçlendirdik.

Yamaç boyunca ulaşım sorunlarını çözmek için eğimli asansörleri (geleneksel dikey asansörler ve yürüyen merdivenler yerine) kullanarak, Lakeside Bahçesi’nden Evler-Müzesi’ne Taipa Yaya Sistemi, toplu taşıma sistemlerinde bir dönüm noktası haline gelmiştir.

Künye

Proje altyüklenicisi: Macao Changjiang Construction Co., Ltd.

Eğimli asansör montajı: Macao Kaifu Elevator Engineering Co., Ltd.

Asansör üreticisi: Suzhou Rhine Lift Manufacture Co., Ltd.