EAYSAD Üyelik Taahhütnamesi Hazırladı

Yayın TarihiMart-Nisan, 2017 Yazdır

EAYSAD’ın gelenekselleşen kahvaltı organizasyonunda, Üyelik Taahhütnamesi üyelerin imzasına sunuldu. Asansör Maliyet Analiz eğitimi de ilgiyle takip edildi.

Ege Asansör ve Yürüyen Merdiven Sanayicileri Derneği’nin (EAYSAD) gelenekselleşen kahvaltı organizasyonu, 21 Ocak Cumartesi Günü İzmir Konak’taki Best Western Hotel’de yapıldı. Dernek Başkanı Oğuz Yanık ve çok sayıda üyenin katıldığı toplantıda; MYK belgesi sınavı ve belgelendirme süreci, 2017 Aylık Bakım ve Malzeme Fiyat Listesi düzenlenmesi, sabit bir bakım sözleşmesi düzenlenmesi konuları gündeme geldi.

Bir önceki toplantıda gündeme gelen Üyelik Taahhütnamesi hazırlanmış olarak üyelerin imzasına sunuldu. Kahvaltı esnasında dağıtılan dosyaların içinde tüzük, üyelik taahhütnamesi ve Bakanlık tarafından hazırlanan 2016 yılına ait sektör raporu yer aldı.

Toplantı gündeminde yer alan Asansör Maliyet Analiz eğitimi için Murat Demirel ve Oğuz Yanık tarafından hazırlanan sunuma geçildi. Maliyet analizi eğitimi sırasında, asansör firmasının büro, belgelendirme, personel, malzeme ve kâr durumu açısından maddi tablo oluşturuldu. Hem bakım ve montaj yapan hem de malzeme satan üyeler için, günümüz piyasasına uygun fiyatlandırmalar yapılarak, üyeler arası kısa değerlendirmeler yapıldı.

Geçtiğimiz Aralık ayında yapılan ASTEK toplantısı da kahvaltıda gündeme geldi. ASTEK Bünyesinde oluşturulacak Alt Çalışma Komitesinde Onur Ercan ve Serdar Tavaslıoğlu’nun bulunmasının öneminin altı çizildi.

Üyelik Taahhütnamesi Bakım ve Revizyonu da içeriyor

Üyelerin yaşadığı sorunların çözümünü hedefleyen Üyelik Taahhütnamesi, mesleki etik değerler ve temel kurallar içeriyor. Mevcut Standartlara, Yönetmeliklere ve Kanunlara uygun üretim, montaj veya bakım yapmak, bu doğrultuda EAYSAD’ın alacağı karar ve tavsiyelere uymak; EAYSAD tüzüğünde belirtilen Derneğin amacı, Üyenin Hak ve Ödevleri, Üyelikten Çıkma, Üyelikten Çıkarma maddelerine riayet etmek; Sektörle ilgili istatistiki bilgilerin toplanması esnasında tüm üyelerden istenilecek bilgileri eksiksiz ve doğru olarak vermek; öne çıkan maddeler arasında yer alıyor.

Üyelik Taahhütnamesinde, Bakım konusunun da altı çiziliyor. Üyelerin, portföyündeki müşterilerine, Derneğin paylaştığı tavsiye Bakım ve Malzeme Fiyat Listesi doğrultusunda ücret artışı yapması gerektiği belirtilirken, diğer müşterilerden gelen Bakım taleplerinde ise şu hususlara dikkat çekiliyor:

  • Asansörün markası,
  • Garanti Kapsamında (3 yıllık) olup olmadığı,
  • Bakım Arıza Servisi ve Fenni Sorumluluk Hizmetini hangi firmanın yürüttüğünün öğrenilmesi,
  • Dernek Üyesi Firma ise kendileri ile görüşerek fiyat vermek,
  • Firma bilgilerinin öğrenilememesi halinde bile en azından derneğin minimum fiyatı olan 300 TL’den % 50 iskonto ile 150 TL fiyat vermek,
  • Garanti kapsamında olması halindeyse monte edenin bu hizmeti sürdürmesinin doğru olduğu hususunu bildirmek.

Diğer müşterilerden gelen Revizyon taleplerinde dikkat edilecek hususlar ise şöyle belirleniyor:

  • Güncel Yıllık Periyodik Kontrol raporunun olup olmadığı; varsa asansörün hangi etiketle işaretlendiği,
  • Bakım Arıza Servisi ve Fenni Sorumluluk Hizmetini hangi firmanın yürüttüğü,
  • Dernek üyesi ise kendileri ile görüşerek fiyat vermek,
  • Firma bilgilerinin öğrenilememesi durumunda, Yıllık Periyodik Kontrol Raporunu göndermeleri halinde teklif verilebileceğini bildirmek,
  • Yerinde inceleme talep edilmesi halinde, asansörde yapılması gerekli olan işlerin bir teklif ile yönetime sunulacağı ancak bu teknik hizmet için 200 TL ön ödeme yapılmasını, eğer teklifin uygun görülüp sözleşmeye bağlanması halinde alınan bu ön ödemenin teklif bedelinden tenzil edileceğini bildirmek.