Atik; Yurt Dışı Pazarlarda Etkinliğimizi Artırmalıyız

Yayın TarihiEylül-Ekim, 2021 by Yaprak Aktaş Yazdır

Asansör Sanayicileri Derneği (BURSAD), 5 Ağustos 2021 tarihinde düzenlediği kahvaltı organizasyonu ile Türkiye Asansör Sanayicileri Federasyonu (TASFED) ve BTSO MESYEB Genel Müdürü Ramazan Karakök’ü ağırladı.

Bölgede yaşanan sektörel gelişmelerin değerlendirildiği organizasyonda söz alan TASFED Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Atik, yurt dışında kurulu olan asansörlerin en az 100 yıllık asansörler olduğuna işaret etti ve “Almanya, İtalya, Rusya, Ukrayna ve Azerbaycan başta olmak üzere pek çok ülkede mevcut asansörlerin yenilenmesi gerekiyor” diye konuştu.

“İş birliğimizi güçlendirmeli, yurt dışı pazarlarda etkinliğimizi artırmalıyız”

Dikey yapılaşma sürecinin gelişimine paralel olarak, Türkiye’de kurulu asansörlerin henüz yeni olduğunu dile getiren Başkan Atik, “Yurt dışında bu ülkelere baktığımızda ise hâlâ 100 yıllık asansörler kullandıklarını görüyoruz. Yurt dışında asansör maliyetleri yüksek. Yerli sanayicilerimizin kaliteli üretim anlayışı ve sunulan cazip fiyat avantajı sayesinde, bu hizmeti bizden almayı tercih ediyorlar. Gücümüzü toplamalı ve iş birliğimizi güçlendirmeliyiz. Yurt dışı pazarlarda etkinliğimizi artırmalıyız” dedi.

Asansör sektörü stratejik sektör

Asansör sektörünün, 2020 yılında 85 milyon dolarlık ithalata karşın, 245 milyon dolarlık ihracat yaptığını aktaran Atik, dikey mimarinin gelişmesi ile asansöre duyulan ihtiyacın devam edeceğine de vurgu yaptı. Atik, TASFED olarak Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile yürüttükleri görüşmeler neticesinde, asansör yatırımlarının “stratejik yatırım” olarak nitelendirildiğini anımsattı ve şöyle ekledi “Asansör sektörümüz artık savunma sanayii gibi stratejik sektörler kadar kıymetli. Sektörde yerli üretim daha da önem kazandı.”