III. Robot Yatırımları Zirvesi

Yayın TarihiKasım-Aralık, 2017 Yazdır

Bu yıl üçüncü kez kapılarını açan Robot Yatırımları Zirvesi ve Sergisi, 84 firmanın katılımıyla 4-6 Ekim 2017 tarihinde İstanbul Yeşilköy’de gerçekleştirildi. Zirve esnasında çok sayıda katılımcı firma yeni iş bağlantıları yapma fırsatı yakaladı.

Sektör profesyonelleriyle, üretim süreçlerinde robot kullanmak ya da robot sayısını artırmak isteyen firmaları bir araya getiren etkinlik, ziyaretçi bazında yüzde 26 büyüdü. Bu yıl 3 bin 870 kişinin ziyaret ettiği zirvede, 3 gün boyunca çeşitli sunumlar düzenlendi. Sunumlarda özellikle üretim süreçlerini modernize ederek, maliyetleri düşürmenin püf noktaları anlatıldı.

Fabrikaların üretim, yatırım, bakım ve satın alma süreçlerinden sorumlu teknik yetkililerin ücretsiz olarak ziyaret ettiği zirvede, katılımcı firma stantlarında da, uygulama örnekleri yer aldı.

Türkiye’nin her bölgesinden potansiyel yatırımcılar Zirve’de buluştu

Dünyanın en büyük robotlu otomasyon fuarı Automatica işbirliğiyle düzenlenen etkinlik, Türkiye’nin farklı bölgelerinden sanayicileri de bir araya getirdi. Etkinlikteki ziyaretçi dağılım oranında Marmara bölgesi yüzde 79 ile ilk sırada yer aldı. Marmara Bölgesi’ni, yüzde 7 oranıyla İç Anadolu ve ardından Ege ve Akdeniz bölgeleri takip etti. Türkiye’nin yanı sıra komşu ülkelerden gelen ziyaretçiler de etkinlikte hazır bulundu.

Katılımcı firmalar ile doğru ziyaretçiler bir araya getirildi

Standart fuar konseptinden farklı yapısı ile katılımcı firmalar ile doğru ziyaretçileri buluşturmayı hedefleyen zirveye sektör dışı ziyaretçi profili minimumda tutuldu. Fabrikaların üretim süreçlerinden sorumlu kişilerin bulunduğu 3. Robot Yatırımları Zirvesi ve Sergisi’nde ziyaretçilerin yüzde 18’i Genel Müdür/Yardımcıları idi. Elektrik mühendisleri, proje sorumluları ve üretim müdürleri ise çoğunlukta olan kitleyi oluşturdu.

Sektörel sunumlar ilgiyle takip edildi

Üç gün süren etkinlikte 84 katılımcı firma, 67 adet sunum gerçekleştirdi. Sektörel sunumlarda, robot teknolojisinin geldiği son nokta ziyaretçilerle paylaşılırken, firma tanıtımı konseptinde yapılan sunular ise pek ilgi görmedi. Eş zamanlı sunumların kaldırılmasını talep eden katılımcı ve ziyaretçiler, Zirve’de, yaklaşık yatırım maliyetleri ve yatırım geri dönüş süreleri hakkında fikir veren sunumları ilgiyle takip etti. 🌐